خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/04 - 16:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوری‌قزلجه در کمیته دائمی توسعه پایدار در اتحادیه بین المجالس جهانی؛

جنگ‌ها و درگیری‌های سیاسی از عوامل مهم اختلال در امنیت غذایی جهان است

عضو شورای بین‌المجالس ایران با اشاره به اینکه اصل «کافی بودن غذا در جهان» عملاً منسوخ شده؛ گفت: جنگ‌ها و درگیری‌های سیاسی یکی از عوامل مهم اختلال در امنیت غذایی در جهان هست که این روزها نمونه‌های عملی آن را در اقصی نقاط جهان می‌بینیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه، عضو هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، امروز، پنجشنبه 4 آبان‌ماه در  نشست کمیته دائمی توسعه پایدار اتحادیه بین المجالس جهانی( IPU147)که در آنگولا در حال برگزاری است، ضمن اشاره به شرایط امنیت غذایی در سطح جهانی گفت: علیرغم تاکیدات چندین ساله جامعه جهانی هنوز هم فقر در دنیا رو به افزایش است.



وی در ادامه افزود: برنامه‌های جمعیتی در برخی از کشورها با منابع تولید و تامین امنیت غذایی هماهنگ نیست و منابع تولید -آب و خاک- مواد غذایی در جهان سیر قهقرایی را طی می‌کند.



عضو شورای بین‌المجالس ایران ضمن اشاره به اینکه اصل «کافی بودن غذا در جهان» عملاً منسوخ شده؛ گفت: جنگ‌ها و درگیری‌های سیاسی یکی از عوامل مهم اختلال در امنیت غذایی در جهان هست که این روزها نمونه‌های عملی آن را در اقصی نقاط جهان می‌بینیم.



وی در پایان افزود: باید علم و فناوری در عرصه تامین امنیت غذایی را سخاوتمندانه به اشتراک گذاشت و هرگونه تحریم به‌ویژه در حوزه تامین مالی و تکنولوژی امنیت غذایی در هر کجای دنیا را به شدت محکوم کرد.



لازم به ذکر است سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در این کمیته حضور داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 370619
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار